Het nieuwe populaire medium om te adverteren

YouTube Marketing

YouTube marketing is een betaalbare, snelle en makkelijke manier om je bedrijf te adverteren. Hierdoor kun jij tot wel 100.000 meer potentials bereiken.
Video content als YouTube Marketing strategie

Het grootste verschil tussen Facebook marketing en YouTube marketing is de gebruikersintentie. Dat Maakt YouTube heel anders dan Instagram en Facebook. De gebruiker heeft bij YouTube meer de intentie om specifieke content te bekijken. Daarom word er op YouTube vooral geoptimaliseerd op kijktijd. Lange video’s die voor een groot deel worden bekeken, zorgen voor veel views. Dat zijn dus andere video’s dan de korte video’s op Facebook en Instagram. Ook kun je met video’s gemakkelijker interactie creëren. Met geluiden en visuele effecten kun je bijvoorbeeld veel beter emoties oproepen bij de kijker. Video content is daarnaast gemakkelijk om overal te bekijken vanaf de telefoon, op elk moment! Het is van belang dat online video’s gelijk de aandacht grijpen. Zorg ervoor dat je binnen een paar seconden duidelijk maakt wat de boodschap is. Steeds vaker zien ondernemers de andere mogelijkheden van YouTube in. Naast Adverteren op YouTube, is het ook essentieel om te investeren in video content om de daarop volgende jaren succes te hebben met SEO.

Advertenties

Door YouTube advertensies te gebruiken, kun je tot wel 100.000 meer potentials bereiken. Natuurlijk zit hier een prijs aan verbonden, maar de budget bepaling laten we helemaal aan jou zelf over. Youtube advertensies zijn al te verkrijgen voor 20 euro per dag!

Google Ads

Met meer dan 1.5 miljoen maandelijkse gebruikers, is YouTube ideaal om op te adverteren. Met de kracht van Google Adwords achter YouTube advertising, is het geen verassing dat dit een nieuwe populaire medium is om regionaal, nationaal en internationaal te adverteren.

Let’s Talk!

Samenwerken met een ervaren Marketing bureau? Op ons kantoor staat de koffie altijd klaar!

Get in touch!

Zelf vloggen of samenwerken met een vlogger

Vloggen, dit houdt in dat er een video gemaakt word waarin iemand zijn of haar leven of onderwerp filmt en dit online zet. Deze video’s worden soms wel miljoenen keren bekeken, vaak als ontspanning of educatief. Maar kunnen deze video’s ook voordelen bieden voor je bedrijf?

De voordelen van samenwerken met een vlogger

Een bestaand imago koppelen aan je product

Als de vlogger een product promoot, leggen de kijkers en dus de kopers een link tussen de vlogger en het bedrijf. Hierdoor wordt de vlogger het gezicht van het bedrijf. Wanneer consumenten de vlogger hierna zien op social media, denken zij meteen aan jouw bedrijf en dus aan het product dat je wilt verkopen. Erg handig!

Schiet omhoog in Google

Het is voor bedrijven erg belangrijk om een hoge positie te krijgen in Google. Wanneer er gegoogled word, wil je natuurlijk zo ver mogelijk bovenaan staan. Met een hoge positie in de zoekmachine zorg je voor meer websitebezoekers. Doordat YouTube een erg groot kanaal is, kun je ook met een video ranken in de zoekmachine. Vloggers plaatsen dan video’s waarin jouw product/bedrijf wordt genoemd en daardoor wordt jouw bedrijf met deze video’s zichtbaar. Vlogs ranken hoger in Google dan blogs. Dit komt doordat video’s voor meer organic traffic zorgen op websites.

Vlog content op je website

Door vaak nieuwe content op een website te plaatsen, zal de website veel bezocht blijven worden en kan de website gaan of blijven groeien. De website blijft dan hoog op de zoekresultaten ladder staan. Voor de bezoekers van de website blijft de deze dan ook interessant, omdat er regelmatig nieuwe content wordt toegevoegd. Zorg er dus voor dat de video van de vlogger niet alleen op zijn of haar YouTube kanaal staat, maar ook op de website van je eigen bedrijf!

Directe feedback op je vlog

Het is door middel van video’s erg makkelijk om feedback te krijgen. Zo is er de mogelijkheid om op YouTube een duimpje omhoog of omlaag te doen. Dit gebeurt enkel door een klik op de knop en de mening van de kijker is doorgegeven. De meningen kunnen ook duidelijker worden omschreven door een bericht achter te laten. Dan weet je niet alleen of de kijkers het leuk vinden of niet, maar ook waarom. Hierdoor kunnen er snel aanpassingen worden gedaan, mochten de video’s niet in de smaak vallen. Dit is een groot voordeel van samenwerken met een vlogger. 

De voordelen van YouTube uitbesteden

Dat er kansen liggen met adverteren op YouTube is een feit. Je kunt ervoor kiezen om zelf te beginnen aan YouTube marketing maar dit kun je ook uitbesteden aan professionals. Omdat YouTube marketing een juiste strategie vraagt is het van belang dit juist aan te pakken. Wanneer je zelf weinig ervaring hebt hiermee is het interessant om dit uit te besteden. Als ervaren social media marketeers weten wij het beste resultaat uit jouw budget te halen.

Vergroot je online zichtbaarheid met YouTube marketing

YouTube-video’s werken niet alleen binnen YouTube zelf, ook via Google worden je video’s getoond. Google laat YouTube-video’s vaak zelfs boven de “normale” zoekresultaten zien! Hieruit blijkt dat het gebruik van video’s je online zichtbaarheid dus weldegelijk een boost kan geven. Benieuwd hoe dit voor jouw merk ingezet kan worden?

Let's do business